donderdag 19 februari 2015

als tante en pleegmama.....

Ter bescherming van mijn familie en in dit geval mijn neefje is dit verhaal "helaas"  realiteit ...de namen fictief.
Bram....13 jaar de voorgeschiedenis

Diep diep en diep teleurgesteld in het jeugdrecht en vooral in de werkwijze van jeugdzorg Gelderland/Tiel!
Ik heb nog nooit zoveel knoeiers bij elkaar gezien het afgelopen anderhalf jaar....Vooral door alles wat er is gebeurd met mijn neefje...Bram

Bram is emotioneel verwaarloosd en mishandeld volgens het AMK
Emotionele verwaarlozing en isolering door Bram wijs te maken dat:
~Zijn tante (ik dus) niets met hem te maken wil hebben.
~Dat zijn moeder hem heeft verlaten en een nieuw kind heeft bij een ander...onzin!!
~Dat zijn broer Sjaak een junk is (terwijl vader op Sjaak zijn naam dingen koopt en niet betaald) ja logisch dat sjaak daar boos over is!!
Dus....Bram wilde met niemand kontakt en heeft een paar jaar gedacht dat zijn moeder hem niet wilde, zijn tante niet, dat zijn broer hem niet wilde zien en dat zijn neef hem om wilde brengen.
Hoe krijg je een emotioneel beschadigd kind...nou zo dus!!
Een kind waarvan zijn wereld alleen bestaat uit zijn vader, in zijn ogen zijn held....

De moeder van Bram was 4 jaar geleden uit Spanje "waar het gezin op dat moment verbleef" gevlucht voor de mishandelingen van vader...Mishandelingen die ook heel vaak gebeurde in het bijzijn van Bram.
In haar twijfel of ze Bram moest meenemen of later ophalen, besloot ze te rennen en te vluchten voor haar eigen veiligheid, zonder Bram..en  stond ze  midden in de nacht naast zijn bedje in stilte huilend afscheid te nemen van hem..een beslissing die ze tot op de dag van vandaag moet betreuren met een door vader vergiftigde bram....
Haar zoektocht drie weken nadat ze was gevlucht leverde niets op....Bram was in het niets opgegaan met vader en broer Sjaak...ze waren verhuisd...bewust?? omdat vader wist dat moeder terug zou komen voor Bram?? ze waren in elk geval weg...niet meer te traceren, niet voor moeder en niet voor de andere familie. Foetsie! weg!

Toen mijn moeder op sterven lag heb ik mijn broer op de hoogte gesteld dat zijn "en mijn" moeder niet lang meer zou leven en haar zoon nog graag wilde zien...Mijn broer beloofde haar in haar laatste levensweek elke keer en elke dag dat hij zou komen, en elke dag lag mijn stervende moedertje te staren naar de deur of hij als door magie daar doorheen zou komen. Het was verscheurend om te zien hoe hij mijn moeder zelfs op haar sterfbed heeft laten zakken! Terwijl wij: mijn zus mijn broer en ik gezegend waren met de allerbeste allerliefste moeder en oma van de HELE wereld. Mijn koningin overleed uiteindelijk zonder haar zoon nog te zien...Mijn broer was te bang om naar Nederland te komen...Te bang dat hij voor de rottigheid die hij hier had achtergelaten zou worden opgepakt....

Twee jaar heb ik mijn broer niet gesproken...niet gezien...Later,  toen we in 2010 op vakantie waren in Spanje hoorde we dus dat de moeder van Bram was weggelopen met een klant uit de snackbar en dat ze daarmee een kind had, en Bram dus niet meer wilde....
Hetzelfde verhaal wat tegen Bram en Sjaak "kind uit een eerdere relatie van mijn broer"  was verteld Zijn moeder is ook gevlucht voor lichamelijk geweld van mijn broer...dezelfde leugens die Bram had moeten aanhoren over zijn moeder, en net als Bram geloofde wij ze!

Kerst 2011
Mijn broer wil met zijn zoons de feestdagen in Nederland vieren, of hij bij mij mag logeren...Ja natuurlijk....Ik heb een ruim hart en een ruime woning, dus kom maar.
er komt een telefoontje...Bram had de tas met geld bij een benzinepomp laten staan..hij kon niet verder met zijn kinderen vertelde hij klagend aan de telefoon..Mijn lieve man ook niet de beroerdste via een speciale manier geld overgemaakt zodat ze verder konden. In Nederland zou mijn broer wel even langs de bank gaan en het regelen...uhh,...ik heb hem 4 keer naar de bank gereden, en 4 keer kwam hij terug met dezelfde smoes...ze moesten het verifiëren in Spanje.
Inmiddels moesten ze echt terug naar Spanje, maar geen geld, het was nog niet geregeld met de bank in Spanje.
Dus wat nu!?
Omdat wij besefte dat Bram ook weer naar school moest hebben we weer geld gegeven voor de terugweg, in Spanje aangekomen zou mijn broer het meteen overmaken.....
U raad het waarschijnlijk al! het is nooit gelukt!
Uit boosheid en teleurstelling heb ik het contact maar weer verbroken....

Ondertussen sijpelde er berichten uit forums en gedupeerde mensen uit Spanje binnen en begon ik me toch wel bezorgd te maken over de toestand waarin Bram verbleef, dit was niet veilig...er zaten hele boze berichten tussen.
Sjaak mijn oudste neefje was inmiddels gevlucht voor zijn vader naar ons in Nederland, mee gelift met een bekende die een transportbedrijf had....zonder ID-kaart, want die hadden ze om begrijpelijke redenen niet, daarvoor moet je ingeschreven staan in Spanje en een NIE¿ nummer hebben.
Mijn oudste neefje is hier twee maanden in huis geweest en nadat we alles hadden geregeld voor hem is hij vertrokken naar zijn moeder...Maar ook zijn contact met zijn moeder (andere moeder als van Bram, volgt u het nog?) was ernstig verstoord door leugens die mijn broer ook tegen zijn oudste zoon had verteld over zijn moeder....

Uiteindelijk belande mijn broer met Bram in Spanje aan de bedelstaf, zwervend...en kon niet anders dan uiteindelijk naar Nederland komen, want als je niets hebt is daar altijd familie....
Hij is met Bram een paar maanden bij mijn oudste zoon en zijn gezin in huis geweest. Ik was zo gek niet meer!

Wat er daarna is gebeurd zijn omzwervingen van huis naar huis,  van Hoorn uiteindelijk naar Den Helder waar mijn broer met zijn toenmalige vriendin een feest café was begonnen, waarschijnlijk omdat hij zichzelf nogal een fuifnummer vind...Dat was natuurlijk vragen om narigheid! dat had ik ook wel in kunnen vullen!
Dus besloot mijn idiote broer zijn toenmalige vriendin achter te laten met de brokken en een nieuwe vriendin die in het bewuste feest café achter de bar had gestaan samen met haar jonge dochtertje vertrokken Bram en zijn vader weer naar Spanje....in een gestolen auto!

Ik hoorde van de gestolen auto waar vader samen met zijn nieuwe vriendin vertrok vanuit Nederland en heb meteen mijn oproep gedaan via facebook....wie had informatie!? wie had ze gezien?1 wie wist waar ze waren?!
Niet voor mijn broer de idioot die Bram heeft wijsgemaakt "bleek tijdens het gesprek met amk " dat hij de manager was geweest van Frans Bauer​ wat een fantasie!
Bram zei bij het AMK...mijn vader is wel goed hoor, anders was hij niet de manager van frans Bauer geweest... en het ergste...Bram gelooft het!

Ja daar was die anonieme tip!! Bram was met mijn broer in Nederland. bij de dakloze opvang....stinkend, koud vies en hongerig ...schrikkerig en totaal gefocust op mijn broer met antwoorden..."zeg ik het zo goed?"
Wat was ik blij dat er eindelijk een einde zou komen aan het zwerven van Bram! dit kon niet langer! en gelukkig zag de raad van kinderbescherming dat dit heel ongezond was en plaatste Bram in een andere opvang...waar vader die de eerste dagen nog aan het zwerven was hem 1 keer per dag mocht bezoeken, en omdat Bram voor zijn gevoel niemand had keek hij daar elke dag naar uit.

Inmiddels had moeder van Bram door mijn openbare oproep gehoord dat we op zoek waren naar bram en van haar hoorde we het echte verhaal....de mishandeling, de leugens! er was geen kind bij een ander! Moeder was net als wij al 4 jaar aan het zoeken naar Bram! en wat bleek? Moeder had 100% gezag, en niet zoals mijn broer altijd heeft verteld "gedeeld gezag" Dus zijn we naar de opvang in Hoorn gereden om Bram mee te nemen! Bram hoorde niet in een opvang, hij hoorde bij zijn familie die van hem hield! veilig, schoon en met een vol buikje. Bram wilde echter niets met zijn moeder te maken hebben, vergiftigd door de eeuwige leugens van mijn broer keerde Bram zich tegen zijn moeder en wees haar keihard af! Omdat ik pleeggezin ben mocht Bram van mij bij ons! met alle liefde! en ondanks het feit dat hij zijn manipulatieve vader miste deed Bram het GEWELDIG bij ons...zijn neef en zijn nichtje, hij had een schoon bedje, was bij zijn eigen familie en kon gewoon zijn wie hij moest zijn...zichzelf!
Jeugdzorg Tiel kwam ertussen met een gezinsvoogd waar ik wel vertrouwen in had, aanpakken en doorpakken...dat leek zo!

Ik hield netjes moeder en vader op de hoogte van Bram, en Vader mocht ELKE DAG ja u leest het goed! elke dag bellen met Bram...Want Bram miste zijn papa zo...
Het bellen gebeurde op mijn mobiel en omdat vader had geroepen dat hij Bram hier zou weghalen en het vluchtgedrag in het verleden heb ik een app gekocht op mijn mobiel die alle gesprekken opnam. ook was er bij de politie een oproep op locatie, wat betekend als Bram weg zou zijn zou alles in werking treden!
De gezinsvoogd was van het opnemen op de hoogte en regelmatig heb ik haar informatie doorgespeeld uit die gesprekken.
Doordat ik dingen wist die ik niet hoorde te weten vermoede mijn broer wel dat er opnames werden gemaakt, maar kon het niet hardmaken
 In die gesprekken is pas duidelijk geworden hoe mijn broer zijn "mishandeling" doet....wat hij zegt! de woorden liegen er niet om, en ooit als het nodig is zal ik die gesprekken gebruiken voor de veiligheid van Bram.
Door de telefoon naar Bram: Je familie heeft je spullen gestolen.
Zijn "overigens niet betaalde" dj set volgens mijn broer gestolen door mijn oudste zoon gestolen en  verkocht...de waarheid is dat al zijn dj spullen bij used products stonden in Hoorn, daar gebracht door vader omdat vader te lui is om voor zijn geld met werken te verdienen...Bram zijn fiets was gestolen door familie en verkocht "vertelde mijn broer tegen Bram", terwijl de eigenaar van een loods waar hij twee weken boven heeft gewoond de fiets heeft verkocht omdat hij nog geld kreeg van mijn broer...en alles heb ik opgenomen.
Wordt vervolgt in mijn volgende post

Geen opmerkingen:

Een reactie posten