vrijdag 20 februari 2015

Ingezonden stukje

Toen de vader van Bram het in Den Helder te bont had gemaakt is hij gevlucht met de schrijfster van onderstaande bericht, en haar dochtertje en Bram....
Daar aangekomen werd het de schrijfster al snel duidelijk dat de vader van Bram gretig gebruik maakte van haar pinpas voor eigen doelen, en al snel kreeg de schrijfster dezelfde VIP behandeling als voor haar zoveel vrouwen incl de twee moeders van zijn kinderen hadden gekregen....Mishandeling!
Onderstaand verhaal is bekend bij de GV van Bram, maar ze vond het niet ernstig genoeg blijkbaar...

Ik heb voor haar privacy en bescherming haar naam weggelaten, Gisteren en eergisteren zijn er twee aangiften gedaan tegen de vader van Bram. Laten we duimen dat er verstandige beslissingen worden genomen voor het te laat is...
Ter Info: dit is geschreven VOOR Bram hier wegging...



"Toen R en ik samen in Spanje woonden voelde onze relatie als een gevangenis.. Er was sprake van huiselijk geweld, lichamelijke en geestelijke mishandeling. Er werd veel gescholden en er hing altijd spanning in ons huis.
Toen een woordenwisseling voor de zoveelste keer uit de hand liep en fysiek werd vreesde ik voor mijn leven en gilde om de politie.. Gelukkig werd er door de buren gebeld en stond de politie binnen vijf minuten voor de deur.
R was gevlucht en had zijn zoon meegenomen, midden in de nacht. De volgende dag voelde ik mee met zijn zoon, Bram, ik kon het niet uitstaan dat hij als een hond behandeld werd en zonder eten of onderdak over straat zwierf met zijn vader.

Ik heb R weer in huis genomen omdat dit de enige manier was Bram een dak boven zijn hoofd te geven. Een dag later werd R gearresteerd vanwege de mishandeling en vermeende internationale drugshandel (R word door de politie in Spanje nog steeds gezocht vanwege het verhandelen van 5 kilo softdrugs en 7000 XTC pillen).. Ook gold er een straatverbod voor R die hij had verbroken. Zijn ex-vriendin Lisa had dit aangevraagd omdat zij een slachtoffer was van huiselijk en seksueel geweld..
Al deze feiten kreeg ik pas te horen toen ik op het politiebureau zat na zijn arrestatie.

Elke keer als R iets niet zinde ging hij van huis, en nam zijn zoon mee... Ze bleven dagen en nachten van huis en sliepen in een gestolen auto. Bram vond dit normaal, iets waar ik mijn hoofd over blijf breken. Hoe kan een kind van 13 het normaal vinden in een auto te slapen, zonder geld of eten?
Bram kwam soms aan de deur wanneer ze dagen van huis bleven om om eten te vragen. Dat gaf ik hem natuurlijk, en ik vroeg of hij niet alsjeblieft bij mij wilde blijven. Zodat hij een warm bed, een douche en normaal te eten had. Maar Bram hing ontzettend aan zijn vader en wilde hoe dan ook met hem mee.

Ik heb zelf ook aan R gevraagd of het niet beter was wanneer Bram bij mij zou blijven als R een kronkel in zijn hoofd kreeg (ik ben van mening dat hij aan waanideeën lijd). Voor Bram zijn welzijn. Maar het welzijn van Bram was geen prioriteit voor R.. R is prioriteit voor R. Zelfs toen dat inhield dat zijn zoontje in een auto moest slapen en geen eten had..
Bram vertelde mij dat ze in de tijd dat ze van huis waren over het strand liepen om te kijken of ze tassen van mensen konden stelen.. Omdat daar misschien geld of eten in zat. Het klinkt ongelofelijk.. Als een hele nare film, maar dit zijn dingen die de normaalste zaak van de wereld zijn in de wereld van R.
R gebruikt drugs (cocaïne) en ik ben van mening dat hij last heeft van waanideeën. Zo dacht hij dat ik met opzet in zijn leven was gekomen.. Dat er een complot tegen hem was opgezet en dat ik een rol had in dat complot. Wij zijn 5 keer verhuisd in 5 maanden tijd omdat R absoluut zeker wist dat het 'niet veilig' was, dat wij 'in de gaten gehouden werden'.. Soms begon hij te schelden uit het niets, te schreeuwen.. Dit wekte veel angst op, zowel bij mij als bij de kinderen. Maar ondanks dit alles hing Bram ontzettend aan zijn vader.. Mede omdat zijn vader hem vertelde dat iedereen hem in de steek had gelaten, dat ze hem niet meer wilden.. Dat zijn vader de enige was die voor hem zorgde en kon zorgen.. De enige die van Bram hield. En Bram geloofde dit... Mede omdat er veel verhuisd werd kon Bram geen sociaal netwerk opbouwen. Als het ergens leuk werd gingen ze verder.. En was Bram weer alleen met zijn vader.
Vandaag de dag zijn er veel mensen op zoek naar R. R heeft in de loop der tijd honderden mensen opgelicht en benadeeld, sommige van deze mensen willen hun gram halen op een gewelddadige manier en ik ben dan ook ontzettend opgelucht dat Bram nu eindelijk veilig bij zijn tante is. Dit mooie jongetje heeft genoeg ellende meegemaakt, het word tijd dat hij een normaal leven krijgt en R aan een zeer uitgebreid psychologisch onderzoek word onderworpen om vast te stellen of hij inderdaad een ernstige psychische stoornis heeft. R is een gevaar voor zichzelf en de mensen om hem heen. En ik hoop dat Bram zijn vader alleen onder begeleiding mag bezoeken, want ik ben er vrij zeker van dat R anders in Spanje zit volgende maand met zijn zoon. Of dat Bram getuige zal zijn van nog meer traumatiserende gebeurtenissen."

Naam van de schrijfster om privacy overwegingen verwijderd
Schrijfster bekend bij de blogger

Geen opmerkingen:

Een reactie posten